MENU

VISI

  • Menjadikan bahagian pentadbiran dan sumber manusia sebuah jabatan yang memberikan khidmat terbaik kepada semua pelanggan yang berurusan yang berteraskan kemajuan IT dan menjadikan contoh kepada jabatan – jabatan didalam Majlis Perbandaran Nilai.

 

MISI

  • Menjadikan pentadbiran / pengurusan jabatan yang sistematik dalam memberikan perkhidmatan cemerlang kepada pelanggan kearah sebuah struktur pentadbiran jabatan yang cekap seiring dengan teknologi pada masa hadapan.

 

OBJEKTIF

  • Bertanggungjawab memastikan pentadbiran Am jabatan dijalankan dengan baik mengikut peraturan – peraturan / pekeliling – pekeliling yang telah digariskan atau digunapakai disamping itu aspek – aspek perkhidmatan yang perangkumi personal kakitangan dilakukan dengan adil untuk kebaikan pegawai dan kakitangan majlis.

 

FUNGSI & PERANAN

  • —Menguruskan pentadbiran Majlis
  • —Melaksanakan tugas-tugas Pentadbiran Am
  • —Mengendalikan pengurusan tenaga manusia
  • —Menguruskan perolehan jabatan (Perkhidmatan dan Bekalan)
  • —Mengurusetia dan menyelaras mesyuarat-mesyuarat  berkaitan diperingkat Majlis dan luar
  • —Menyelaras operasi  dan pelaksanaan aktiviti Majlis
  • —Menggubal dan merangka dasar dan halatuju Majlis
  • —Koordinasi/Penyelaras diantara jabatan-jabatan (mengikut Akta 171)
  • —Pelaksanaan Rancangan Strategik Perhubungan awam
  • —Merancang dan melaksanakan program-program baru yang dipertanggungjawabkan kepada Majlis